måndag 24 november 2008

Vad har du gjort i helgen?

I fredags fyllde Otto 3 år och i fredags kom mormor och morfar och farmor och farfar hit för att fira honom. Det var ju superskönt att ha tid att fixa kalas och få baka och pyssla. Med rätt bakbok så lyckades jag med chokladtårtan som Otto önskat sig. Observera att det var 500 g mörk 70% choklad i chokladkrämen. Alla gästerna drabbades av paltkoma efter bara en liten bit tårta. Namnet på tårtan är "Devils chocolate cake".

Att ha sina föräldrar och svärföräldrar på besök är ju alltid blandade känslor. Nu har vi ju förmånen att de gillar varandra och trivs bra tillsammans även utan oss, dessutom är de de mest dedikerade far och morföräldrar som finns och det gör ju oss som föräldrar otroligt lyckliga. Även om nivån av uppmärksamhet till vår lille 3-åring lätt kan öka på hans narcissistiska drag.

Vi har haft en superskön helg men blev dock lite lätt nervösa när snöstormen höll på att förlänga vår familjehelg till en familjevecka.

Nu är det ny vecka men nya möjligheter...
På onsdag blir det månadspeng och eftersom shoppingbehovet är enormt stort så är denna lilla peng varmt välkommen. Jag hör av mig om jag gör några klipp.

So long så länge

1 kommentar:

ella sa...

anna! härligt att ses idag. ville bara säga att jag nu också äntligen gick in på min blogg efter 9 månader... tack för den lilla pushen! puss å kram från ella