söndag 16 november 2008

Söndagsmys?

Vi har fått "skåne"-väder i Stockholm. Hur mycket kan det regna? Jag som fortfarande inte går i mina Julian Red jeans (vilket retar mig galet mycket) hade behövt en timmes promenad idag, men eftersom jag fortfarande inte har kapitulerat för ett hederligt regnställ så förblir vi inomhus.

Jag tycker det är helt underbart att vara förälder och det är ofta jag stämmer in kommentaren "vad gjorde vi innan vi fick barn?" (en kommentar som jag ogillade väldigt mycket tidigare)

Självklart så kommer jag mycket väl ihåg vad jag och Jeppe gjorde innan vi blev föräldrar och speciellt på söndagarna. Vi sov LÄNGE, vi gick i myskläder, vi läste DN i två timmar, vi kollade på reprisen av Robinson, vi åt mycket godis, ja listan kan göras lång.

Vad gör vi nu på söndagarna? Tvättar, storhandlar, planerar alla måsten för veckan, tittar på Nicke Nyfiken för tionde gången, äter INTE godis för det gör man bara på lördagarna och går upp senast klockan åtta om vi har tur (kan vara klockan halv sju också).

Jag kan faktiskt konstatera att just söndagarna var bättre förr=). Men myskläderna består och där är ju idag jag plockar fram mitt nya snygga velor set och sätter lite guldkant på min söndagsvärld.

Ha en skön söndag vad du än gör och om du sov länge då är jag avundsjuk och jag är även avundsjuk på godiset.

kram



1 kommentar:

Anna Lundqvist sa...

Vad fantastiskt att få läsa om ditt liv.
Pratade med Ewy igår och berättade lite om läget på 3 och vi konstaterade att utan Dig på jobbet är det inte på samma tipp-topp-nivå.

Angående bloggen så vill jag gärna se bilder på dig i din Velourmysdress (och om du gärna vill så kan bilder på dina nyvaxade ben även fungera=).

Hoppas på att få se dig på en lunch inom kort. Jag och Caroline sa promenera till den grekiska restaurangen (nära Subway) så om du hinner idag henka gärna.

Kram kram.