onsdag 12 november 2008

Dagens aha-upplevelse.

Dagens bevingade ord eller kanske livets bevingade ord läste jag idag när jag var och vaxade mig. Ja, jag vaxar mig och det är helt beroendeframkallande - men det går jag in på om efterfrågan finns=)

"Balansera själen med skönhet"

Visst är det helt underbart. Här har jag läst böcker, gått på terapi, talat ut med alla vänner, etc och så kan jag "bota" min vardagsdepression med min stora hobby - att ta hand om mig själv. Ni som känner mig vet att jag älskar att ha spa-kväll hemma, köpa fina krämer, gå på skönhetssalonger, köpa vackra saker och allt annat härligt. Och om jag tänker efter - visst hjälper det.

Efter vaxningen idag så gick jag och köpte ett jättefint nattlinne - så nu är både myskläderna och nattkläderna riktigt uppgraderade. Och nu sitter jag här hemma och mår helt underbart.

Bruno fick vara med på vaxningen idag och det ska jag berätta för honom när han blir stor. Hoppas att han inte kom ihåg något. Om han gör det undrar om det kan ge spår i personligheten?

Nu ska jag gå och lägga mig i mitt nya fina nattlinne. God natt och sov så gott.

1 kommentar:

Carran sa...

Fantastiska Anna! Jag ska med nöje följa dig från min (fortfarande tjockväggade) mammabubbla i Söderns land.
kraam Carran