fredag 16 januari 2009

37-årsångerst?

När jag var runt 20 och såg tjejer i 35 - 40 årsåldern klä sig för ungt så tyckte jag lite synd om dem + att jag tyckte faktiskt det var lite patetiskt. Jag tyckte att visst mode tillhörde "oss yngre" då och att de äldre medelålderstjejerna skulle låta bli att handla våra trender.

Nu är jag 37 år nästa vecka. Modeintresset har definitivt inte klingat av och min undran är nu om jag tillhör en av de "patetiska" medelålderstjejerna som jag tyckte lite synd om när jag var runt 20? I förra vecka blev det ju både leopardklänning och ett par retro Carrera solglasögon och det känns ju ganska ok, men vad tänker de yngre butikssäljarna på Solo när jag fortfarande hänger där och letar senaste trenderna på jeans?

Ja, jag är ju 37 så jag borde ju inte bry mig ett enda dugg om självkänslan är på plats och det gör jag nog inte heller MEN visst är det en intressant och personlig spaning? Nu när 37 årsdagen står för dörren och min önkelista är väldigt ungdomlig och trendig så känner jag mig faktiskt ganska stolt och nöjd att jag hänger med.

Dessutom är jag väldigt stolt när ni vänner ber om råd och frågar om tips och det gör ju att mitt intresse för trendspaningar bara ökas på.

Nä jag har ingen ångest alls faktiskt utan gillar att fylla 37 år.
Ha en skön fredag.
Anna

Inga kommentarer: