fredag 13 februari 2009

En halvtimma om dan har väl alla råd med?

Å va snygg du är! Hur hinner du? Att du bara orkar? Sminkar du dig varje dag? Visst låter det som sköna kommentarer att få och visst är det härligt att höra om det inte vore för att det ibland ligger en viss bitter ton i kommentaren.

Så nu är det dax för lite skönhetstips från den hemmajobbande mamman. En halvtimme om dan säger jag det har väl alla råd med? Och brist på tid har vi väl alla oavsett om vi har barn eller ej.

Ja jag lägger en halvtimme om dan för det har jag lovat mig själv. Det ligger en viss självrespekt i det löftet som för mig är jätteviktigt och jag mår superbra av den där halvtimmen. Mina ambitioner är att vara fin i håret, ha sköna fötter, fina naglar och inte vara supertorr i hyn MEN visst hinner jag inte fixa det varje dag på en halvtimme så jag tar en sak varje dag. På så sätt så håller jag en jämn nivå under hela veckan=). Bra va!

Å så några shoppingtips:

1. Mavala naglack "Glacier". Klipp (eller bit) naglarna korta och måla två lager av denna underbara naglacksfärg. Passar speciellt oss som har mörkblont hår och är sådär blåbleka på händerna vid den här tiden. Händerna och naglarna ser lagom välvårdade och fina ut.

2. Clinique Superbalm Moisturixing Gloss nr 07 (Lilac). Snygg gloss med vårdande effekt och som också passar oss mörkblonda vid den här tiden på året. Lite solpuder, lite mascara och lite gloss och sen ser du faktiskt riktigt fräsch ut.

Och slutligen om du inte har en halvtimme någon dag ta en timme dan efter för det är du i så fall värd=)

Stor kram på er alla och tack för alla fina komplimanger både med och utan bitter ton;)

Anna

1 kommentar:

ME sa...

underbart, det finns hopp for aven mig. har du nat tips pa 36+ puffy eyes? fattar inte vad som hant -- brukade ju alltid vara sa stor- och klarogd, och nu ser jag pasig ut. ME LIKES NOT.

puzz
BB